Πώς να ΜΗΝ Φτιάξεις την Ιστοσελίδα σου το 2020!

Co-working Business Team Consulting meeting Planning with digita

Το άρθρο αυτό είναι ο αρχικός βασικός οδηγός του πώς να αποφευχθούν τα λάθη αρχαρίων (rookie mistakes) στην κατασκευή ιστοσελίδας και στο digital marketing. Αξίζει να διαβαστεί και από εκείνους που έχουν ήδη ξεκινήσει με μία ιστοσελίδα και ενέργειες marketing.

Το να μην προβείτε σε σωστή κατασκευή της ιστοσελίδας σας, σημαίνει άμεσο χάσιμο χρόνου και χρημάτων, και αυτό αν το καταλάβετε σύντομα. Αλλιώς η ζημιά μεγαλώνει καθώς περνάνε οι μήνες. 

Αυτό δεν είναι καθόλου υποθετικό και αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους αποτυχίας του μεγαλύτερου ποσοστού ιστοσελίδων, ανεξαρτήτως του τι παρουσιάζουν. 

Η λάθος υλοποίηση και η έλλειψη γνώσης οδηγεί στο να έχουν οι περισσότερες επιχειρήσεις, μία ιστοσελίδα που είναι λάθος και χωρίς καν να ξέρουν ότι είναι λάθος.

‘Όταν κάτι φτιαχτεί λάθος, μετά πρέπει να δαπανήσει κάποιος πολύ περισσότερα χρήματα και χρόνο για να διορθώσει το λάθος. Αυτό συμβαίνει, γιατί στο διαδίκτυο, ένα λάθος «γεννάει» περισσότερα λάθη χωρίς να το βλέπετε αμέσως.

Οπότε, γιατί να μην γίνει σωστά από την αρχή, ώστε μετά να χτίσει κανείς επάνω σε μία σωστή βάση, οποιοδήποτε επιχειρηματικό μοντέλο;

Ναι, υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος να μάθει κανείς να φτιάχνει ή να διορθώσει μία ιστοσελίδα ακόμη και αν οπτικά «μοιάζει σωστή».

Ας το πιάσουμε από την αρχή.

Τι εννοούμε ως Κατασκευή Ιστοσελίδας;

Με τις 2 αυτές λέξεις εννοούμε ένα σύνολο ενεργειών που δεν περιορίζονται στο web design. Πριν κάνετε οποιαδήποτε ενέργεια marketing, πρέπει να φτιάξετε τον τόπο που θα προσγειώνονται εκείνοι που θα σας βρίσκουν. Αυτός διέπεται από:

  1. To domain name
  2. Το hosting
  3. Την πλατφόρμα (content management, eshop, άλλη)
  4. Το design
  5. Τις ειδικές λειτουργίες και διασυνδεόμενα συστήματα τρίτων
  6. Την έρευνα ανταγωνισμού και keywords για ranking στις μηχανές αναζήτησης και τα keywords για αυτό το σκοπό
  7. Το Search Engine Optimized περιεχόμενο και τη συγγραφή του με βάση την έρευνα
  8. Το σχεδιασμό της δομή με βάση την έρευνα
  9. Την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για τη Google (responsive, speed optimization, κλπ)
  10. Τους τρόπους monetization (πώληση προϊόντων, υπηρεσιών, παροχή περιεχομένου, affiliations, κλπ)
  11. Τους μηχανισμούς Metrics από διαφορετικά κανάλια

Όλα αυτά αλληλοσυνδέονται και αλληλοεπηρεάζονται. Μετά ακολουθεί το Marketing. 

Μέχρι εδώ όλα αυτά αφορούν μόνο την κατασκευή της ιστοσελίδας προκειμένου μια επιχείρηση να μπορεί να πουλήσει online.

Μέσα σε όλα αυτά, ήρθε και ο Covid.

 

Το Covid ή μη-Covid Πλαίσιο

Με τα συνεχή lock-down και τη ραγδαία αλλαγή στο επιχειρείν, αναδείχθηκε (και ενισχύθηκε) εντός της τρέχουσας κρίσης (αλλά και της συνεχούς οικονομικής), η άμεση ανάγκη για στροφή προς το e-επιχειρείν. Ο λόγος; Όταν δεν μπορείς να πουλήσεις μέσα στο φυσικό κατάστημα, από κάπου πρέπει να το κάνεις.

Για αυτό το λόγο, ολοένα και περισσότεροι αναζητούν πώς να ξεκινήσουν σωστά και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος μία δική τους online επιχείρηση με την κατασκευή ιστοσελίδας, και πώς να πουλήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους online. 

Το διαδίκτυο, εδώ και χρόνια πλέον, δίνει τη δυνατότητα κάποιος να επιχειρεί από οπουδήποτε βρίσκεται στον πλανήτη. Σε πάρα πολλές χώρες, εδώ και χρόνια, ακόμη και το φορολογικό/νομικό καθεστώς, επιτρέπει την virtual έδρα μίας επιχείρησης ως νόμιμη φορολογικά. Αυτό είναι το πλαίσιο. 

Έτσι, έχοντας μία ιστοσελίδα (eshop, blog, άλλο) μπορεί κανείς να «πουλά» όπου θέλει, από οπουδήποτε βρίσκεται. Η τεχνολογία και η τεχνογνωσία είναι ήδη διαθέσιμες και ο τροχός δεν χρειάζεται να ανακαλυφθεί.

Το μυστικό σε όλα αυτά, πέρα από το να έχει κάποιος ένα καλό προϊόν ή μία καλή υπηρεσία προς διάθεση αλλά και να έχει ψάξει την αγορά στην οποία θέλει να κινηθεί, είναι το να έχει ένα σωστό SEO website. Αυτή η «λεπτομέρεια» είναι κάτι που η συντριπτική πλειοψηφία παραβλέπει γιατί συνήθως δεν ξέρει τι σημαίνει «σωστό website». 

Υπάρχει η εσφαλμένη εντύπωση ότι ένα «καλό design» (ότι και αν σημαίνει αυτό), είναι αρκετό για να «φανούν» καλά οι υπηρεσίες και τα προϊόντα.

Και ενώ κάτι τέτοιο είναι μέρος της «αλήθειας», εν τούτοις παραμένει μόνο ένα μικρό μέρος αυτής. Και επειδή ακριβώς είναι μέρος της αλήθειας, συμπαρασύρει και δημιουργεί μια σειρά από κινδύνους για κάθε επιχείρηση που θέλει να δραστηριοποιηθεί στο διαδίκτυο.

Από ένα eshop έως ένα content website (blog), τόσοι οι ευκαιρίες, όσο και οι κίνδυνοι παραμονεύουν.

 

Ποιο είναι το Πρόβλημα με τη μη Σωστή Κατασκευή Ιστοσελίδας;

Δεν υπάρχει περίπτωση μία επιχείρηση να θέλει να έχει λάθος ιστοσελίδα και λάθος όλους τους μηχανισμούς μέσα και γύρω από αυτήν.

Υπάρχει όμως έλλειψη γνώσεων και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί κανείς να το αρνηθεί εύκολα, αλλιώς όλοι θα ήταν επιτυχημένοι online. 

Το πρόβλημα ξεκινάει από την έλλειψη γνώσεων και την έλλειψη χρόνου. Το 2ο μπορεί να διορθωθεί, αλλά όσο το 1ο παραμένει ως έλλειψη, τόσο επηρεάζει όλο τον κύκλο online προβολής και πωλήσεων.

Τις περισσότερες φορές, η έλλειψη χρόνου επηρεάζεται και από τη μη ορθή υλοποίηση ενός eshop.

Η λάθος κατασκευή ιστοσελίδας, αλλοιώνει την αγοραστική εμπειρία, «ρίχνει» την ιστοσελίδα στις μηχανές αναζήτησης και καταστρέφει το «σημείο προσγείωσης» εκείνων που την βρήκαν μέσω πληρωμένης προβολής.

Η λάθος ιστοσελίδα, εξαφανίζει την επιχείρηση από τα μάτια εκείνων που δεν έχουν κάνει κλικ στις πληρωμένες διαφημίσεις, και -ναι- είναι η πλειοψηφία.

Η ιστοσελίδα της επιχείρησης είναι το σημείο επιστροφής και «προσγείωσης» κάθε προσπάθειας προβολής της επιχείρησης. Κάθε ευρώ που ξοδεύεται στο marketing και σε οποιοδήποτε online ή offline μέσο, εν τέλει πρέπει να καταλήξει στην ιστοσελίδα.

Κάθε επιχείρηση θέλει να «προσγειώνονται» στις σελίδες της, όσοι έχουν πρόβλημα που η επιχείρηση μπορεί να λύσει. Αυτό είναι πάντα το ιδανικό και η «χαρά» της κάθε μικρής, μεσαίας ή μεγάλης επιχείρησης. Να ψάχνουν χιλιάδες άτομα για λύσεις και να προσγειώνονται στην ιστοσελίδα της επιχείρησης για τις λύσεις αυτές. 

Εκείνοι που «προσγειώνονται» είναι εκείνοι που θέλει να μετατρέψει σε in-store/online πελάτες, αναγνώστες, συνδρομητές ή σε οτιδήποτε άλλο αποσκοπεί η επιχείρηση.

Είναι φυσικό επακόλουθο λοιπόν, αυτός ο κίνδυνος του να μην βρίσκει κάποιος την ιστοσελίδα μίας επιχείρησης ή να έχει η επιχείρηση ένα λάθος (από όλες τις πλευρές) ιστότοπο, να πρέπει να εξαλειφθεί.

Αν σκεφτούμε ότι κάθε επιχείρηση είναι μία πολυκατοικία, τότε η σωστή θεμελίωση είναι το κριτήριο για την περαιτέρω επέκτασή της ή την πλήρη καταστροφή της. Διακόσμηση στους ορόφους αλλάζει κανείς εύκολα, αλλά θεμέλια κάθε πόσο συχνά αλλάζει;

Το πρώτο online στοίχημα που καλείται να βάλει ο επιχειρηματίας, είναι να το φτιάξει ένα οικοδόμημα που δεν παραπαίει από τα θεμέλια.

Όμως, ας δούμε άλλο ένα σχετικό θέμα: Τον χρόνο και τα χρήματα.

 

Πως βγαίνουν τα χρήματα;

Για να βγάλεις χρήματα online (ή offline), πρέπει να έχεις κάτι να ανταλλάξεις. Αυτό θα είναι ένα φυσικό/ψηφιακό προϊόν, μία υπηρεσία ή περιεχόμενο.

Αν το σκεφτείς περισσότερο, στην πραγματικότητα ανταλλάσεις χρόνο με χρήματα. Αυτός ο χρόνος συμπεριλαμβάνει:

  1. Τις εργατοώρες που εσύ θα ασχοληθείς και που θα ασχολείσαι
  2. Το χρόνο των άλλων που θα τον νοικιάσεις για να σου φτιάξουν το οτιδήποτε, τον οποίο πληρώνεις πάλι με χρήματα

Το θέμα είναι ότι σταθερά ανταλλάσεις το χρόνο σου (ή των άλλων) με χρήματα. Κατ’ επέκταση, θες αυτή η ανταλλαγή να έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για εσένα.

Ο χρόνος σου αφαιρείται από την καθημερινότητα και τη ζωή σου. 

Οπότε εάν ξοδεύεται άσκοπα ή «τυφλά» τότε επί της ουσίας ξοδεύεις το διαθέσιμο χρόνο από τη ζωή σου. Σε ένα 24ωρο έχεις -ιδανικά- περίπου 8 ώρες για ύπνο, 8-10 ώρες για εργασία και τον υπόλοιπο χρόνο για οτιδήποτε άλλο. 

Ωραία όλα αυτά αλλά που είναι το πρόβλημα; Το πρόβλημα είναι ότι εάν βάλεις/πληρώσεις όλο αυτό τον χρόνο για να στήσεις κάτι, το σωστό είναι να το στήσεις σωστά από την αρχή. Εάν δεν το κάνεις, τότε απλά αυτός ο χρόνος θα πεταχτεί στα σκουπίδα, θα δημιουργήσει ζημιά και μετά πρέπει να δαπανήσεις και άλλο χρόνο από εκείνον που θα δανειστείς από το μέλλον για να διορθώσεις τη ζημιά. 

Με αυτή την πρακτική όμως, η ζημιά μεγαλώνει.

Αφού μπορείς να το γλιτώσεις όλο αυτό, γιατί να μην ξεκινήσεις σωστά;

Αφού θες να χτίσεις κάτι που το πιστεύεις ή/και έχεις πάθος για αυτό γιατί να μην θέσεις τις σωστές βάσεις;

Εν τέλει, πόσο αξίζει ο χρόνος που αφαιρείς από την καθημερινή σου ζωή και πως θα κάνεις την καλύτερη δυνατή επένδυση με αυτόν;

Πέρα από οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία, όλα καταλήγουν στο πως με ένα δεδομένο χρονικό πλαίσιο, φέρνουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για τη δική μας ζωή.

Οπότε, ο χρόνος είναι χρήμα (που λέει και η παροιμία), αλλά -πηγαίνοντας ακόμη βαθύτερα- ο χρόνος που ξοδεύεται σημαίνει ότι ξοδεύεις μέρος της ζωής σου. Αυτό το τελευταίο αξίζει να ξαναδιαβαστεί.

«Make it count», που λένε και οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι.

Για να μην χάνεις χρόνο πρέπει να αποκτήσεις δομημένες γνώσεις και πρέπει να αποφύγεις τις παγίδες στην προσπάθεια απόκτησης γνώσης για το πώς να κάνεις σωστά τα πράγματα.

Ας δούμε ποιες είναι οι παγίδες για έναν που θέλει να φτιάξει ένα σωστό website και θέλει να μάθει τα επιμέρους στοιχεία που χρειάζονται.

 

Πώς να ΜΗΝ κατασκευάσεις την ιστοσελίδα σου: Οι Παγίδες

Για να φτιάξεις μια online επιχείρηση, χρειάζεσαι τη γνώση για να ξεκινήσεις σωστά. Τώρα, υπάρχει γνώση που δεν ήταν προσβάσιμη πριν 6-7 χρόνια. 

Οπότε ή αποκτάς τη γνώση για να ξεκινήσεις σωστά ή ετοιμάσου για να πετάς λεφτά. Ακούγεται σκληρό; Ίσως, αλλά έτσι είναι τα πράγματα. Βασικά, έτσι ήταν πάντα.

Ναι, σίγουρα, μπορείς να μάθεις «στην πορεία». Αυτό πάντα (μα πάντα όμως) σήμαινε ότι θα μάθεις κάνοντας ένα σωρό λάθη που κοστίζουν χρόνο και χρήματα. Μήπως όμως αυτό το χρόνο και τα χρήματα να τον χρησιμοποιήσεις για να κάνεις σωστά το στήσιμο από την αρχή και να τα ρίξεις και στο marketing, αντί να τα κάνεις «πειράματα»;

Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν τα ίδια λάθη. Βασίζονται σε τυχαίες, αδόμητες πληροφορίες. Ένα μέρος από αυτές είναι σωστές και καλές. Ειδικά όσες έρχονται από καλές πηγές. Τι αξία όμως έχει μία πληροφορία εκτός context; 

Τι αξία έχει η πληροφορία όταν δεν ξέρεις το πριν και το μετά σε μια σειρά πραγμάτων; Εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα. 

Παρακάτω είναι και οι τρόποι με τους οποίους δυστυχώς οι περισσότεροι επιδιώκουν να αποκτήσουν γνώσεις.

Όντας στο Digital Marketing και Web Development εδώ και 17 χρόνια, έχουμε δει (και δοκιμάσει) τα πάντα. Για αυτό το λόγο και δεν εκπαιδεύουμε κανέναν «άναρχα».

Πάμε λοιπόν.

 

Τα άρθρα της «Σοφίας»

Κανένα, μα κανένα άρθρο σε blog με μια μικρή/μεγάλη περιγραφή και μερικά screenshots ανά θέμα, δεν μπορεί να σου δώσει το βάθος της γνώσης που απαιτείται για το θέμα το ίδιο. Αυτό που κάνει κάτι τέτοιο είναι να απαντά σε ένα συγκεκριμένο ερώτημα. Αυτό είναι σωστό, αλλά παραμένει μια απομονωμένη πληροφορία και όχι ολόκληρη η πληροφορία που χρειάζεσαι για να έχεις ένα σωστό website από την αρχή.

Για παράδειγμα, άλλο πράγμα είναι το να διαβάσεις πως συνδέουμε το Google Analytics σε ένα site, και άλλο το γιατί πρέπει να το συνδέσεις με τον Χ τρόπο, ώστε πριν να έχεις κάνει το τάδε, ώστε μετά να μπορείς να μετρήσεις το Υ.

Η δομημένη γνώση του πως φτιάχνουμε ένα SEO website από το μηδέν, έχει διαφορά από τα διάσπαρτα άρθρα που μιλάνε μερικώς για το πώς να κάνεις εγκατάσταση το τάδε ή το δείνα plugin.

Οπότε, ναι τα posts με πληροφορίες βοηθούν, αλλά πριν πρέπει να ξέρεις πραγματικά το σύνολο των πραγμάτων που πρέπει να στήσεις και γιατί να το κάνεις με το Χ τρόπο και όχι με τον Υ.

Τέτοια posts μπορούν να σε μπερδέψουν ακόμη περισσότερο ή να σε σπρώξουν προς μια τελείως λάθος κατεύθυνση, οπυ θα την ανακαλύψεις ότι δεν έχει αποτέλεσμα μήνες μετά.

Ο χαμένος χρόνος που λέγαμε.

Χαρακτηριστικό -καλό- παράδειγμα είναι όλα τα online εργαλεία για SEO, Metrics, Promotions, κλπ. Σου λένε ότι πρώτα πρέπει να ξέρεις τι να κάνεις, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσεις.

Χρειάζεται εκπαίδευση λοιπόν και απόκτηση γνώσης, πριν οποιαδήποτε εφαρμογή και δοκιμές.

Ένα «απλό» παράδειγμα: Πώς να κατοχυρώσεις ένα domain name. Ακούγεται απλό. Ενδεχομένως το έχετε ήδη κάνει. Πας στο «τάδε» website, ψάχνεις και αν είναι ελεύθερο το νοικιάζεις και τέλος. 

Ναι; Όχι!

Αυτή είναι η διαδικασία για να δεσμεύσεις το όνομα και από μόνη της είναι σωστή. Όμως, είναι αυτός ο τρόπος που πραγματικά κατοχυρώνουμε ένα domain name; Όχι.

Αντίθετα, υπάρχει μία ολόκληρη διαδικασία έρευνας και αξιολόγησης ενός ελεύθερου domain name. Η διαδικασία αυτή (μαζί με τα εργαλεία έρευνας) σου δίνει τα στοιχεία που χρειάζεσαι για να δεις αν πρέπει όντως να κατοχυρώσεις το συγκεκριμένο domain name ή αν αυτό είναι ήδη «καμμένο». 

Ποια είναι η διαφορά; Εάν δεν ξέρεις πώς να κάνεις αυτό τον έλεγχο (που δεν θα στον πει κανένας κατοχυρωτής domain name, ούτε θα σου δώσει την πληροφορία και τη μεθοδολογία), τότε ρισκάρεις να κλείσεις ένα «καμμένο» domain που είτε θα χρειάζεται επιδιόρθωση ξοδεύοντας πολλά χρήματα και ώρες, είτε δεν θα παίρνει επιδιόρθωση και θα έχεις χτίσει εκεί πάνω όλο σου το business και μετά πρέπει να κάνεις άλλες ενέργειες (χρόνος/χρήματα) για να αλλάξεις domain name.

Και όταν το αλλάξεις πρέπει να ξαναχτίσεις τα πάντα επάνω στο νέο.

Ένα τόσο απλό θέμα (το domain name) και όμως από μόνο του εμπεριέχει ένα μεγάλο αριθμό κινδύνων. 

Οπότε ναι μεν υπάρχουν πολλά άρθρα (blog posts) εκεί έξω που δίνουν αποσπασματικές πληροφορίες, αλλά όχι δομημένες σε ένα σαφές context.

Η δομημένη γνώση, θα σε κάνει να αποφύγεις τα «rookie mistakes» και θα αξιοποιήσεις την επένδυσή σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. 

Aπέφυγε τις Δημοφιλείς Πλατφόρμες

«Μα τι μας λες τώρα;», ενδεχομένως θα πουν μερικοί όταν διαβάσουν αυτό τον τίτλο. 

Και όμως. Το γεγονός ότι κανένας σοβαρός δομημένος κύκλος μαθημάτων δεν είναι σε websites τύπου Udemy, λέει κάτι πολύ σοβαρό.

Σε τέτοιες πλατφόρμες ίσως πας για «σφήνες» πληροφορίας. Όπως στα posts. Απλά είναι «καμουφλαρισμένες» σαν «μαθήματα». 

Τώρα, τι μάθημα μπορεί να είναι κάτι που αποτελείται από 7-10 τρίλεπτα videos, αν θες να το πιστέψεις μπορείς να το «βαφτίσεις» και ως τέτοιο. Δηλαδή σκέψου, είναι δυνατόν να μάθεις SEO σε 30 λεπτά; 

Θες πραγματικά να πιστέψεις ότι γίνεται; Ή ας πούμε, πιστεύεις ότι μαθαίνεις το AdWords σε 10 ώρες ενώ η ίδια η Google έχει δικό της training που θες μέρες για να το κάνεις, συν την πρακτική;

Σκέψου το. Πόση σοβαρή γνώση μπορείς να αποκτήσεις με 10 ή 30 ή και 100 δολλάρια; 

Η συντριπτική πλειοψηφία των «μαθημάτων» σε τέτοιες πλατφόρμες είναι για λόγους upselling. Δηλαδή, πληρώνεις κάποιον να σου πει 5 πράγματα σκόρπια για να πιστέψεις ότι κατέχει ένα θέμα, ώστε μετά να πας να αγοράσεις από αυτόν υπηρεσίες marketing/development.

Τι νόημα έχει κάτι τέτοιο; Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που κανένα σοβαρό εκτενές course δεν είναι στο Udemy ή σε κάτι ανάλογο.

Ακόμη και σε websites τύπου Coursera, μπαίνεις, κάνεις ένα module και σου λέει αν θες την πλήρη γνώση πρέπει να πας στο αντίστοιχο source πανεπιστήμιο να κάνεις το κανονικό, με αληθινά και σοβαρά δίδακτρα.

Τα High-Ticket Courses

Η ορολογία δηλώνει τα ακριβά courses. Φυσικά, το ακριβά δεν σημαίνει κάτι. Εξαρτάται τι αξία παίρνεις. 

Για παράδειγμα, εάν για να φτιάξεις ένα «μικρό» website χωρίς να είναι SEO σε επίπεδο περιεχομένου, θες από 500 έως 1000 ευρώ και για να είναι SEO, θες άλλα 600-800, και για να το κάνεις σωστό τεχνικά (γρήγορο, κλπ) θες και άλλα και για να σου γράψουν το περιεχόμενο εκείνοι που ξέρουν από content SEO θέλουν και άλλα, τότε αν ένα course που στα διδάσκει αυτά σε βάθος, κάνει 900 ευρώ, δεν το λες ακριβό.

Αντίθετα, το λες και πολύ φθηνό μια που θα πάρεις και σοβαρή γνώση για το μετέπειτα content marketing μέρος. 

Και εδώ ακριβώς είναι το μυστικό. Υπάρχουν high-ticket courses που είναι αξιόλογα (πολύ λίγα) και υπάρχουν και αντίστοιχα που «πατάνε» επάνω στη φήμη του δημιουργού τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι απανταχού “bloggers” που αποφάσισαν να φτιάξουν άλλο ένα course έκαστος, καταγράφοντας τι έκαναν. Είναι αυτό πληροφορία; Ναι.

Είναι δομημένο course για να μάθεις πως γίνεται επακριβώς κάτι και γιατί; Δεν είναι.

Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα παραδείγματα όπου τέτοια high-ticket courses, δίνουν απλά επιφανειακή γνώση χωρίς σαφή επεξηγηματικά βήματα, ενώ τις περισσότερες φορές δεν έχουν ανανεωθεί για χρόνια.

Κι εμείς έχουμε πληρώσει για να παρακολουθήσουμε τέτοια και λάβαμε την πλήρη απογοήτευση. Ένας λόγος που φτιάξαμε το δικό μας είναι η απογοήτευση από το 95% των courses που συναντήσαμε και πληρώσαμε να παρακολουθήσαμε.

Τα “Overall” Digital Marketing Courses

Αυτά είναι η περίπτωση που μπαίνεις άσχετος και βγαίνεις με πολύ λίγη γνώση για κάθε θέμα που αφορά το Digital Marketing και όχι για ένα θέμα στοχευμένα. Π.χ. μπαίνεις για να μάθεις σε μερικούς μήνες περί Στρατηγικής, Social, PPC, SEO, Analytics, Email Marketing και ένα σωρό άλλα.

Στα προγράμματα αυτά δεν είναι δυνατόν να εμβαθύνεις στα θέματα γιατί χρονικά και πρακτικά είναι αδύνατον.

Έτσι, βγαίνεις από τα courses με μια γενική γνώση σε κάθε ένα θέμα.

Αυτό όμως δεν είναι εις βάθος δομημένη γνώση. Μπορεί να είναι αυτός ο σκοπός τέτοιων προγραμμάτων και αυτό είναι θεμιτό. 

Αν ο σκοπός σου είναι όμως να αποκτήσεις ένα σωστό SEO website, σωστό από όλες τις πλευρές τότε θες ένα στοχευμένο course.

Τα «Δωρεάν» Courses/Webinars

Δεν είναι δυνατόν να πιστεύει κάποιος ότι θα αποκτήσει δομημένη γνώση από ένα δωρεάν webinar. Ο κύριος λόγος ύπαρξής τους είναι το sales pitching. Θεμιτό μεν, αλλά δεν μπορεί να είναι κάτι παραπάνω. 

Επί της ουσίας συμμετέχεις σε κάτι τέτοιο, ξέροντας ότι κάποιος θέλει να σου παρουσιάσει τη δική του υπηρεσία. Είναι απόλυτα θεμιτό, όπως είπαμε, αλλά όχι αν παρουσιάζεται σαν σεμινάριο απόκτησης γνώσης.

Συμπέρασμα

Για τη σωστή κατασκευή SEO ιστοσελιδας, χρειάζονται στιβαρά θεμέλια και αυτά θα αποκτηθούν με δομημένη εκπαίδευση από ανθρώπους που κάνουν αυτό ακριβώς επαγγελματικά και όχι λίγο από όλα. Αυτή η γνώση θα σας καθοδηγήσει και στο τι άλλο πρέπει να μάθετε.

Αυτό είναι το κλειδί και αυτό πάντα ήταν το κλειδί. Δεν χρειάζονται γνώσεις web development για να αποκτήσετε μία σωστή ιστοσελίδα παρά μόνο αν θέλετε να προσθέσετε λειτουργίες πάρα πολύ εξειδικευμένες, και τότε αξίζει να πληρώσετε μόνο για αυτό.

Δεν χρειάζεστε αποσπασματική γνώση. Αυτό ανήκει στο παρελθόν και οδηγεί σε λάθη και χαμένο χρόνο και χρήματα. 

Θα έχετε ήδη διαπιστώσει ότι η μορφή εκπαίδευσης έχει αλλάξει μια που και η τεχνολογία έχει αλλάξει και απλοποιηθεί.

Ο καιρός αυτός έχει παρέλθει και η τεχνολογία υπάρχει για να σας βοηθήσει.

Πραγματικά αναρωτηθείτε: Γιατί να χάνετε χρόνο και χρήματα, όταν μπορείτε να μάθετε πώς να φτιάξετε μια σωστή βάση, προκειμένου να επεκταθείτε σωστά μετά;

Με μια σωστή βάση, είναι πιο εύκολο να επικεντρωθείτε στη διάδοση όσων θέλετε να επικοινωνήσετε, αντί να κάνετε ένα βήμα μπροστά και τρία πίσω.

Κάντε μία σωστή καθαρή αρχή και βγείτε «εκεί έξω» και θριαμβεύστε.

——————–

Ο αρθρογράφος

Ο Χρήστος Βασιλόπουλος είναι ο ιδιοκτήτης της ChannelDoubler Interactive. Η Channeldoubler δραστηριοποιείται αποκλειστικά στο Digital Marketing εδώ και 12+ χρόνια, ενώ ο ίδιος δραστηριοποιείται στις λύσεις Digital Marketing από το 2000. Το πελατολόγιό της Channeldoubler αποτελείται από επιχειρήσεις στην Ελλάδα και Ευρώπη, καθώς και στην Αμερική και τον Καναδά. Η ομάδα της Channeldoubler αποτελείται από ιδιαίτερα εξειδικευμένους επαγγελματίες, που βρίσκονται σε 3 διαφορετικές ηπείρους, καλύπτοντας έτσι ένα ευρύ φάσμα αναγκών των πελατών της σε διαφορετικά time zones. Οι υπηρεσίες της περιλαμβάνουν και το ebusiness deployment. Δηλαδή το πώς μια επιχείρηση πρέπει να αναπτυχθεί στρατηγικά -από το μηδέν- στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η επιχείρηση διαθέτει 2 επιπλέον ξεχωριστά Business Units που δραστηριοποιούνται στο ELearning και στο Content Marketing για τον Τουρισμό. Στον τομέα του Τουρισμού η επιχείρηση συμμετέχει σε διεθνή δίκτυα Content and Marketing Media.

Corporate website: https://www.channeldoubler.co.uk

Elearning Business Unit: https://elearning.channeldoubler.co.uk/

Travel/Tourism Business Unit: https://mindfultravelexperiences.com/

Leave Comment

Αλλαγή Μεγέθους
Αντίθεση