Self-branding του Καλλιτέχνη και η Aγορά της Tέχνης

Self-branding του Καλλιτέχνη και η Aγορά της Tέχνης

Mar 02, 2021 19:00
Στην εποχή του COVID ο κόσμος μάς γίνεται πραγματικά “στρογγυλός”, διαμέσου διαδικτύου: global και local συγχωνεύονται. Ο κόσμος της τέχνης αλλάζει μαζί με τον υπόλοιπο πλανήτη: στο διαδίκτυο δίνεται η δυνατότητα συνύπαρξης των διάσημων καλλιτεχνών με τους αρχάριους. Αυτή η δυνατότητα συνεπάγεται την εμφάνιση πολλών ευκαιριών για τους τελευταίους: Τo διαδίκτυο επιτρέπει στον καλλιτέχνη μόνο του να μοιραστεί το καλλιτεχνικό του όραμα με την κοινότητα παγκοσμίως.

Ένας καλός καλλιτέχνης ζωγραφίζει είτε γιατί δεν μπορεί να κάνει αλλιώς, είτε για να εκφράσει και να ερευνήσει μια ιδέα και όχι για να πουλήσει. Για αυτό σε κανονικές συνθήκες η προώθηση του έργου τέχνης είναι αδύνατη έξω από τον κόσμο της τέχνης, ό οποίος προωθεί στην αγορά όχι τόσο τον έργο, όσο τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
Γνωρίζουμε επίσης, ότι στην προώθηση της τέχνης τα κλασικά εργαλεία του μάρκετινγκ δεν δουλεύουν. Πρόκειται για μια «συμβολική οικονομία», όπου η βάση του είναι η ανταλλαγή απόψεων και η αξία ενός έργου είναι μια αμφιλεγόμενη έννοια, η οποία δεν συσχετίζεται πάντα με την τιμή.
– Γιατί ο κόσμος της τέχνης δεν είναι το ίδιο με την αγορά της τέχνης;
– Γιατί ένα έργο τέχνης δεν είναι το ίδιο με τον «προϊόν» της αγοράς της τέχνης;
ΘΑ ΣΥΝΟΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΜΕ:
Η Ιουλία Συσάλοβα είναι επικοινωνιολόγος, επιμελήτρια καλλιτεχνικών εκθέσεων και φιλόλογος. Ασχολείται με την Τέχνη από 2012 και έχει οργανώσει και επιμεληθεί καλλιτεχνικές εκθέσεις στα κρατικά μουσεία και γκαλερί Ρωσίας, Ισπανίας, Αγγλίας και Ελλάδας.
Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Μεσογειακής Κουλτούρας, είναι Ρωσικής καταγωγής και ζει και εργάζεται στην Αθήνα επί 18 χρόνια, με την πολυετή διεθνή εμπειρία και σπουδές στα Πανεπιστήμια του Περμ και της Μόσχας της Ρωσίας, καθώς και στο Ερευνητικό Κέντρο Επιμέλειας Σύγχρονης Τέχνης NODE στο Βερολίνο της Γερμανίας.
Φέτος ολοκληρώνει το δεύτερο μεταπτυχιακό της, ΜΑ στην Ανθρωπιστική Επικοινωνία και Νέες Τεχνολογίες στο ECI – Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Επικοινωνίας (Ελλάδα-Αυστρία), όπου επικεντρώνει στις Πολιτιστικές Επιστήμες.
Για 6 χρόνια δίδασκε τις Δημόσιες Σχέσεις σε ένα από τα Ρωσικά Πανεπιστήμια, καθώς επίσης για 6 χρόνια υπήρξε υπεύθυνη για τις διεθνείς Ελληνορωσικές σχέσεις του Ελληνορωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.
Αλλαγή Μεγέθους
Αντίθεση